Lediga jobb som Logistiker i Sölvesborg

Se lediga jobb som Logistiker i Sölvesborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sölvesborg som finns hos arbetsgivaren.

Logistikkoordinator till Feralco Nordic AB i Sölvesborg

Ansök    Nov 7    Maxkompetens Sverige AB    Logistiker
Vi söker dig som vill arbeta inom logistik på ett företag som är med och säkerställer tillgången till vår absolut viktigaste resurs - rent vatten. Feralco Nordic förser Skandinavien med vattenreningskemikalier. Vid anläggningen i Sölvesborg produceras aluminium- och järnbaserade fällningssalter och på anläggningen i Vetlanda produceras aluminiumbaserade fällningssalter och kombiprodukter (aluminium/järnbaserade fällningssalter). Feralco Nordic omsätter ca ... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta inom logistik på ett företag som är med och säkerställer tillgången till vår absolut viktigaste resurs - rent vatten. Feralco Nordic förser Skandinavien med vattenreningskemikalier. Vid anläggningen i Sölvesborg produceras aluminium- och järnbaserade fällningssalter och på anläggningen i Vetlanda produceras aluminiumbaserade fällningssalter och kombiprodukter (aluminium/järnbaserade fällningssalter). Feralco Nordic omsätter ca 263 MSEK och har 40 anställda.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Logistikkoordinator består arbetsuppgifterna av hantering, planering och uppföljning av order - från beställning till fakturering. Du hanterar transport- och exportdokument och säkerställer att allt är korrekt i systemen. I rollen har du en bred kontaktyta så väl internt som externt där du har daglig kontakt med produktionsplanerare och transportörer. Du besvarar inkommande frågor och agerar även bollplank till säljorganisationen i transportfrågor.

Genom en god översyn och uppföljning av transporter kommer du tillsammans med Inköpsansvarig Logistiktjänster ansvara för att utveckla mer hållbara och kostnadseffektiva transporter och flöden. Du kommer arbeta på orderavdelningen tillsammans med två kollegor och du rapporterar till Marknadschefen.


Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom logistik eller erfarenhet av en liknande roll. Du behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift. Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya system.

I den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en serviceminded, hjälpsam och noggrann person som gärna arbetar strukturerat - men har inga problem att höja tempot vid mer intensiva arbetstoppar. Då du kommer ha en bred kontaktyta önskar vi att du är en social och kommunikativ person som värdesätter goda samarbeten. Slutligen ser vi gärna att du har ett intresse och driv för logistikflöden och hur dessa kan förbättras utifrån ett tids- och kostnadsperspektiv.


Övrig information
Placeringsort: Sölvesborg
Start: Omgående
Varaktighet: Tillsvidare med provanställning
Arbetstid: Dagtid
Lön: Individuell lönesättning

Feralco Nordic AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på Feralco Nordic AB i Sölvesborg. För rätt person finns det möjlighet att gå över i en anställning hos Feralco efter sex månader. Har du frågor angående tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens Josefin Jönsson på [email protected] eller 076-501 83 82. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 27 november 2023. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Visa mindre

Logistikkoordinator till Feralco Nordic AB i Sölvesborg

Ansök    Feb 17    Maxkompetens Sverige AB    Logistiker
Vi söker dig som vill arbeta inom logistik på ett företag som är med och säkerställer tillgången till vår absolut viktigaste resurs - rent vatten. Feralco Nordic förser Skandinavien med vattenreningskemikalier. Vid anläggningen i Sölvesborg produceras aluminium- och järnbaserade fällningssalter och på anläggningen i Vetlanda produceras aluminiumbaserade fällningssalter och kombiprodukter (aluminium/järnbaserade fällningssalter). Feralco Nordic omsätter ca ... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta inom logistik på ett företag som är med och säkerställer tillgången till vår absolut viktigaste resurs - rent vatten. Feralco Nordic förser Skandinavien med vattenreningskemikalier. Vid anläggningen i Sölvesborg produceras aluminium- och järnbaserade fällningssalter och på anläggningen i Vetlanda produceras aluminiumbaserade fällningssalter och kombiprodukter (aluminium/järnbaserade fällningssalter). Feralco Nordic omsätter ca 263 MSEK och har 40 anställda.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Logistikkoordinator består arbetsuppgifterna av hantering, planering och uppföljning av order - från beställning till fakturering. Du hanterar transport- och exportdokument och säkerställer att allt är korrekt i systemen. I rollen har du en bred kontaktyta så väl internt som externt där du har daglig kontakt med produktionsplanerare och transportörer. Du besvarar inkommande frågor och agerar även bollplank till säljorganisationen i transportfrågor.

Genom en god översyn och uppföljning av transporter kommer du tillsammans med Inköpsansvarig Logistiktjänster ansvara för att utveckla mer hållbara och kostnadseffektiva transporter och flöden. Du kommer arbeta på orderavdelningen tillsammans med två kollegor och du rapporterar till Marknadschefen.


Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom logistik eller erfarenhet av en liknande roll. Du behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift. Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya system.

I den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en serviceminded, hjälpsam och noggrann person som gärna arbetar strukturerat - men har inga problem att höja tempot vid mer intensiva arbetstoppar. Då du kommer ha en bred kontaktyta önskar vi att du är en social och kommunikativ person som värdesätter goda samarbeten. Slutligen ser vi gärna att du har ett intresse och driv för logistikflöden och hur dessa kan förbättras utifrån ett tids- och kostnadsperspektiv.


Övrig information
Placeringsort: Sölvesborg
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare med provanställning
Arbetstid: Dagtid
Lön: Individuell lönesättning

Feralco Nordic AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på Feralco Nordic AB i Sölvesborg. För rätt person finns det möjlighet att gå över i en anställning hos Feralco efter sex månader. Har du frågor angående tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens Josefin Jönsson på [email protected] eller 044-781 44 82. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 19 mars 2023. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Visa mindre

Shipping Administrator

Ansök    Dec 12    Titanx Engine Cooling AB    Logistiker
TitanX Engine Cooling is hiring a Shipping Administrator TitanX is a global partner to commercial vehicles manufacturers for heat transfer. Our mission is to provide innovative and competitive thermal management solutions to accelerate the effort for a greener transport. On the road to a more sustainable future, with the support of TataAutoComp Systems our owner, we are expanding our thermal management product portfolio to bring innovative solutions for ... Visa mer
TitanX Engine Cooling is hiring a Shipping Administrator

TitanX is a global partner to commercial vehicles manufacturers for heat transfer. Our mission is to provide innovative and competitive thermal management solutions to accelerate the effort for a greener transport.

On the road to a more sustainable future, with the support of TataAutoComp Systems our owner, we are expanding our thermal management product portfolio to bring innovative solutions for a cleaner and electrical transport. In parallel, we bring our performing heat transfer technology to other segments such as off-road and industrial applications At TitanX every team member is relied upon to make a difference, contribute with innovative ideas and add value to the company. Our decision paths are short; we act with speed and own the outcome. We are one global team and achieve better results together

You can make a difference

Mission:

Manage the Demand (maintain master data, secure demand is recorded, ensure delivery performance)

Coordinate the logistic loop (order transports, secure returnable packaging availability, etc.)

Plan, execute and control shipments (loading, labelling, etc.) for both customer demand and others

Document shipments, mainly in ERP (Goods issue, invoicing, transport doc., etc.)

Improve processes, and autonomously share best practices between Shipping Administrators

Main responsibilities:

Demand management & service rate

Coordination of the Logistics loop

Shipping

a. Ensure proper execution of shipment of customer demand, including

i. Ensure proper labelling of goods

ii. Coordinate loading & shipping according to plan (execution from forklift drivers)

b. Execute ad-hoc shipment requests (return to suppliers (packaging, rejected material), shipment of prototypes, spare parts for repair, dispatch of material to sub-contractors, etc.)

Administration

Improve overall Shipping function and efficiency, as well as the Customer relationship

The position is based at our site in Mjällby, Sweden, Supply Chain. Swedish or European working permit is an advantage. We also encourage and welcome female candidates.

Your profile

You like working in a climate with rapid changes and are motivated by planning and driving your work and take decisions within your area of responsibility. You are proactive, take initiative, see what needs to be done and do it. You are not afraid to challenge the organization.

Requirements for the role:

Education & Professional experience:

Bachelor or Masters degree (Logistics, Manufacturing, Finance, Purchasing or Engineering)

Competences & Skills:

• Result-driven, proactive & able to work under pressure to resolve crisis
• Communication skills to coordinate with customers & internally, and obtain expected results
• Methodical & organised to efficiently administrate shipments
• Analytical & IT skills (extract mass data, review & analyse to improve system set-up)

System & Languages:

IT: Good SAP & Excel skills.

English: Good level mandatory to communicate with stake-holders (internal & external).

Competences & Skills:

Result-driven, proactive & able to work under pressure to resolve crisis

Communication skills to coordinate with suppliers / obtain expected results

Team-worker attitude to secure internal projects

Analytical & IT skills (extract mass data, review & analyse to improve system set-up)

What we offer

We describe our work environment as international, empowering, multicultural, quick and dynamic. TitanX´s mid-size and global perimeter requires involvement and exposure from us all. We encourage international mobility within the TitanX group and working part time from home is always an option.

A place where you can make a difference. Visa mindre

Logistiker/inköp

Ansök    Maj 18    Unik Resurs i Sverige AB    Logistiker
Företagspresentation För kunds räkning söker vi nu en person som kan axla rollen som logistiker/inköp. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på cirka 6 månader, efter det finns stora möjligheter att övergå i anställning hos kund Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som inköpare/logistiker kommer du att: - beställa/bevaka material till produktionen - bevaka/koordinera och optimera material mellan förråd, produktion och spedition - ta fram u... Visa mer
Företagspresentation

För kunds räkning söker vi nu en person som kan axla rollen som logistiker/inköp. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på cirka 6 månader, efter det finns stora möjligheter att övergå i anställning hos kund

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som inköpare/logistiker kommer du att:



- beställa/bevaka material till produktionen
- bevaka/koordinera och optimera material mellan förråd, produktion och spedition
- ta fram underlag och boka speditörer
- ansvara för uppdatering i databaser (Monitor)
- Jobba med ständiga förbättringar inom området samt vara ansvarig och drivande för logistiska frågor i utvecklingsprojekt

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik, du har några års erfarenhet av logistikplanering och har jobbat projektstyrt. Du har jobbat i affärssystem och eftersom vi nyligen infört Monitor ser vi det som mycket meriterande om du har erfarenhet av Monitor.



Som person är du driven och strukturerad, du har en förmåga att snabbt ställa om och sätta dig in i nya situationer. Du tar stort ansvar för de uppgifter du har och är prestigelös du använder dina styrkor och svagheter på ett balanserat sätt samt förstår vikten av att samarbeta väl med andra.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

TitanX Engine Cooling is hiring a Production Planner

Ansök    Dec 21    Titanx Engine Cooling AB    Logistiker
TitanX Engine Cooling is hiring a Production Planner (MPS) TitanX Engine Cooling is a global supplier of commercial vehicle engine and transmission cooling solutions to OEMs and the independent aftermarket. TitanX with annual sales of over 2 billion SEK has 800 employees worldwide. The company has manufacturing sites in Sweden, USA, Brazil, China, Mexico and Poland. TitanX is today owned by Tata Autocomp Ltd (TACO). You can make a difference Mission: Mana... Visa mer
TitanX Engine Cooling is hiring a Production Planner (MPS)
TitanX Engine Cooling is a global supplier of commercial vehicle engine and transmission cooling solutions to OEMs and the independent aftermarket. TitanX with annual sales of over 2 billion SEK has 800 employees worldwide. The company has manufacturing sites in Sweden, USA, Brazil, China, Mexico and Poland. TitanX is today owned by Tata Autocomp Ltd (TACO).
You can make a difference
Mission:
Manage the planning, communication and execution of operations within your APT(s):
· Generate realistic, consistent and optimised Short-Term Scheduling & Execution plans to streamline the APT(s) operations to secure APT(s) output and fulfil customer requirements
· Communicate production plans and schedules in an efficient manner. Support APT(s) Supervisors and their organisation
· Support & Collaborate with stake-holders within and around the APT(s) (Supervisors, other planners, maintenance, etc.)
· Maintain and improve ERP master data to secure the automation and efficiency of planning
· Lead and participate in continuous improvement projects for Planning and Control system
Main responsibilities:
Manage the planning, communication and execution of operations within your APT(s):
1. Generate realistic, consistent and optimised Short-Term Scheduling & Execution plans to streamline the APT(s) operations:
2. Communicate production plans and schedules in an efficient manner:
3. Support APT(s) Supervisors and their organisation:
4. Support & Collaborate with stake-holders within and around the APT(s) (Supervisors, other planners, maintenance, etc.):
5. Maintain and improve ERP master data to secure the automation and efficiency of planning:
6. Lead and participate in continuous improvement projects for Planning and Control system:
Your profile
You like working in a climate with rapid changes and are motivated by planning and driving your work and take decisions within your area of responsibility. You are proactive, take initiative, see what needs to be done and do it. You are not afraid to challenge the organization.
Requirements for the role:
Education & Professional experience:
· Bachelor or Master’s degree (Logistics, Manufacturing, Finance, Purchasing or Engineering)
· 1 to 3 year in manufacturing production planning and/or scheduling (production activity control)
Competences & Skills:
· Excellent problem solving, critical thinking and collaboration skills
· Experience in SAP MRP and “PP” Production Planning module
· Ability to effectively lead and facilitate meetings with cross functional teams and drive appropriate actions
· Basic knowledge of Rough-Cut Capacity Planning (RCCP) and Capacity Requirements Planning (CRP)
· Six-Sigma, CSCP, CPIM or similar certification is a plus
System & Languages:
· IT: Proficient SAP & Excel skills (extract mass data, review, analyse, improve)
· English: Proficient level mandatory to communicate with stake-holders (internal & external).
Local language: Not required but with at least willingness to learn
What we offer
We describe our work environment as international, empowering, multicultural, quick and dynamic. TitanX´s mid-size and global perimeter requires involvement and exposure from us all. We encourage international mobility within the TitanX group and working part time from home is always an option.
The position is based at our site in Mjällby, Sweden, Supply Chain. Swedish or European working permit is an advantage. We also encourage and welcome female candidates.
A place where you can make a difference.
How to apply
Please apply at [email protected].
For further information about the position please contact HR Director [email protected] (only by mail)
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Shipping Administrator to TitanX Engine Cooling in Mjällby

Ansök    Dec 29    Experis AB    Logistiker
TitanX Engine Cooling is a global supplier of commercial vehicle engine and transmission cooling solutions to OEMs and the independent aftermarket. TitanX with annual sales of over 2 billion SEK has 800 employees worldwide. The company has manufacturing sites in Sweden, USA, Brazil, Mexico and Poland. TitanX is today owned by Tata Autocomp Limited. Your role As Shipping Administrator you will be responsible for managing customer demand data, coordinatin... Visa mer
TitanX Engine Cooling is a global supplier of commercial vehicle engine and transmission cooling solutions to OEMs and the independent aftermarket. TitanX with annual sales of over 2 billion SEK has 800 employees worldwide. The company has manufacturing sites in Sweden, USA, Brazil, Mexico and Poland. TitanX is today owned by Tata Autocomp Limited.

Your role

As Shipping Administrator you will be responsible for managing customer demand data, coordinating the logistic loop and planning, executing and controlling shipments. The role also includes documenting shipments and working with ongoing process improvements. You will be one of two Shipping Administrators and part of our experienced Supply Chain team. You will report directly to the Supply Chain Manager.

TitanX, will give you the opportunity to work in a global and growing company with a strong foundation in the automotive industry.

Your main responsibilities include:

* Master data set up, customer demand update, tracking delivery performance
* Booking of pick-ups via external logistics platforms
* Shipping; labelling of goods, coordinating loading & shipping
* Administration; logistic information, financial & legal information (invoicing, customs documents etc.)
* Improving overall shipping function and efficiency
* Communication with customers

The position is based in Mjällby. You will be hired by TitanX Enginee Cooling.



Your profile

You have a Bachelor or Master degree in Logistics, Manufacturing, Finance, Purchasing or Engineering, or about 2-3 years experience in Supply Chain (planning), Purchasing or Financial Controlling.

You have an organized, analytical mindset with good Excel skills. If you have previous experience from SAP it is considered an advantage.

As a person you are proactive, result-driven and able to work under pressure. You are a team player with good communication skills and you speak and write English fluently. Swedish language is not required, but considered a merit.



What we offer

We describe our work environment as international, empowering, multicultural, quick and dynamic. TitanX´s mid-size and global perimeter requires involvement and exposure from us all. This is the place where you can make a difference!



Application

In this recruitment process TitanX is assisted by Jefferson Wells, a ManpowerGroup company. For further information about the position please contact recruitment consultant Johan Angerfors at [email protected] or 035-161442.

Selection of candidates will be done continuously, so please send your application as soon as possible. Application is done through the advertisment on www.jeffersonwells.se. Visa mindre

Logistiker till Sölvesborgs Stuveri & Hamn AB

Ansök    Dec 17    Wikan Personal AB    Logistiker
Om företaget Sölvesborgs Stuveri & Hamn AB är ett privatägt logistikföretag med 40 anställda. Vi är ett modernt logistikföretag som erbjuder våra kunder heltäckande logistiklösningar som innefattar 3PL, järnvägs & biltransporter, fartygsklarering, sjöbefraktningar, lagring, spedition och traditionell hamnverksamhet. Sölvesborgs hamn är strategiskt placerad på den svenska sydostkusten bara timmar från hamnarna på den expanderande östra sidan av Östersjön. L... Visa mer
Om företaget
Sölvesborgs Stuveri & Hamn AB är ett privatägt logistikföretag med 40 anställda. Vi är ett modernt logistikföretag som erbjuder våra kunder heltäckande logistiklösningar som innefattar 3PL, järnvägs & biltransporter, fartygsklarering, sjöbefraktningar, lagring, spedition och traditionell hamnverksamhet. Sölvesborgs hamn är strategiskt placerad på den svenska sydostkusten bara timmar från hamnarna på den expanderande östra sidan av Östersjön. Läs mer på www.sbgport.com

Vår nuvarande logistiker lämnar oss för att gå vidare till nya utmaningar och vi söker nu en ersättare. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som logistiker hos oss kommer du att ha en varierande och händelserik vardag. Du kommer dels att ansvara för in- och utklarering av fartyg som anlöper och lämnar hamnen. Rollen innebär också att arbeta med planering och bokning av transporter gällande lastbil- och järnvägstransporter samt lastplanering. Du kommer att ingå i ett team på fem personer. Tillsammans ansvarar ni för att ta fram lösningar på de olika problem som kan uppstå så att transporten kommer på rätt plats i rätt tid. I rollen ingår också kommunikation med transportörer och terminaler likväl som med övriga interna och externa intressenter. Vidare innefattar din roll att följa upp leverantörsprestanda och att agera på eventuella avvikelser.


Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara aktuell för rollen har du en genomförd gymnasieutbildning och har du dessutom en utbildning inom logistik/planering på eftergymnasial nivå ser vi det som meriterande. Du har några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter, där du både har bokat och haft ansvar för planering av olika transporter. Det är meriterande om du har arbetat som skeppsklarerare / speditör. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad, noggrann och har ett sinne för ordning och reda. Du är social och van vid att möta olika människor, du är flexibel samt bra på att samarbeta. Din nyfikenhet gör att du alltid är villig att lära dig nya saker och du är också van vid och trivs med att det stundtals är hög arbetsbelastning.

Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med en provanställning hos Sölvesborgs Stuveri & Hamn AB. I tjänsten ingår jourtjänstgöring var tredje vecka och B-körkort krävs.

Tillträde sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 18 januari 2021 och vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag via www.wikan.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Persson, VD, Sölvesborgs Stuveri & Hamn AB, 0456-42257.

För mer information kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson 044-590 65 14.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

TitanX Engine Cooling is hiring a Production Planner

Ansök    Apr 21    Titanx Engine Cooling AB    Logistiker
TitanX Engine Cooling is hiring a Production Planner TitanX Engine Cooling is a global supplier of commercial vehicle engine and transmission cooling solutions to OEMs and the independent aftermarket. TitanX with annual sales of over 2 billion SEK has 800 employees worldwide. The company has manufacturing sites in Sweden, USA, Brazil, China, Mexico and Poland. TitanX is today owned by Tata Autocomp Ltd (TACO). You can make a difference Mission: Manage the... Visa mer
TitanX Engine Cooling is hiring a Production Planner
TitanX Engine Cooling is a global supplier of commercial vehicle engine and transmission cooling solutions to OEMs and the independent aftermarket. TitanX with annual sales of over 2 billion SEK has 800 employees worldwide. The company has manufacturing sites in Sweden, USA, Brazil, China, Mexico and Poland. TitanX is today owned by Tata Autocomp Ltd (TACO).
You can make a difference
Mission:
Manage the planning, communication and execution of operations within your APT(s):
· Generate realistic, consistent and optimised Short-Term Scheduling & Execution plans to streamline the APT(s) operations to secure APT(s) output and fulfil customer requirements
· Communicate production plans and schedules in an efficient manner. Support APT(s) Supervisors and their organisation
· Support & Collaborate with stake-holders within and around the APT(s) (Supervisors, other planners, maintenance, etc.)
· Maintain and improve ERP master data to secure the automation and efficiency of planning
· Lead and participate in continuous improvement projects for Planning and Control system
Main responsibilities:
Manage the planning, communication and execution of operations within your APT(s):
1. Generate realistic, consistent and optimised Short-Term Scheduling & Execution plans to streamline the APT(s) operations:
2. Communicate production plans and schedules in an efficient manner:
3. Support APT(s) Supervisors and their organisation:
4. Support & Collaborate with stake-holders within and around the APT(s) (Supervisors, other planners, maintenance, etc.):
5. Maintain and improve ERP master data to secure the automation and efficiency of planning:
6. Lead and participate in continuous improvement projects for Planning and Control system:
Your profile
You like working in a climate with rapid changes and are motivated by planning and driving your work and take decisions within your area of responsibility. You are proactive, take initiative, see what needs to be done and do it. You are not afraid to challenge the organization.
Requirements for the role:
Education & Professional experience:
· Bachelor or Master’s degree (Logistics, Manufacturing, Finance, Purchasing or Engineering)
· 1 to 3 year in manufacturing production planning and/or scheduling (production activity control)
Competences & Skills:
· Excellent problem solving, critical thinking and collaboration skills
· Experience in SAP MRP and “PP” Production Planning module
· Ability to effectively lead and facilitate meetings with cross functional teams and drive appropriate actions
· Basic knowledge of Rough-Cut Capacity Planning (RCCP) and Capacity Requirements Planning (CRP)
· Six-Sigma, CSCP, CPIM or similar certification is a plus
System & Languages:
· IT: Proficient SAP & Excel skills (extract mass data, review, analyse, improve)
· English: Proficient level mandatory to communicate with stake-holders (internal & external).
Local language: Not required but with at least willingness to learn
What we offer
We describe our work environment as international, empowering, multicultural, quick and dynamic. TitanX´s mid-size and global perimeter requires involvement and exposure from us all. We encourage international mobility within the TitanX group and working part time from home is always an option.
The position is based at our site in Mjällby, Sweden, Supply Chain. Swedish or European working permit is an advantage. We also encourage and welcome female candidates.
A place where you can make a difference.
How to apply
Please apply at [email protected].
For further information about the position please contact HR Partner [email protected] (only by mail)
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre